Proiektuak
Esperientzia, programa eta proiektu guzti hauek, bere txosten propioa dute. Bertan informazio guztia jasotzen da. Era berean ikasturtean zehar jarraipena eta balorazioa egingo zaie.
Bidelaguna
LH3. Zikloan martxan jarritako proiektua da. Errefortzua behar duten ikasleei zuzenduta dago eta asteko lau egunetan eskolaz kanpoko ordutegian bi monitoreen laguntza jasotzen dute. Klase ordu hauek ez dira soilik etxerako lanak egiteko saioak, baita norberaren autonomia garatzen laguntzeko ere (agenden kudeaketa, materialen prestaketa, zailtasun akademikoetan errefortzua jasotzeko…).
Talde honetan parte hartuko duten ikasleak zikloko tutoreek, zuzendaritza taldearekin eta aholkulariarekin batera, aukeratzen dituzte. Honetarako, hurrengo irizpideak jarraituko dira: ikasleen beharrak, jarrera eta etekina ateratzea.
Nolega
Ikastetxeetan hizkuntzaren ahozko erabilera egoera ez formaletan bultzatzea da proiektu honen helburua. Eskola-giroa euskalduntzeko asmoz egiten diren saio-jarduerak hauek dira: Kantagintza (HH), Antzerkigintza (LH1), Irratigintza (LH2) eta Bertsogintza (LH3).
G-suite
Aurreko ikasturtean, proiektu pilotu moduan, G-suite plataforma ezarri genuen. Konfinamendu garaia iritsi zenean aurreikusita genuen plangintza bertan behera utzi behar izan genuen. Irakasleon irakasle.eus-eko eta ikasleen ikasle.eus-eko korreoak martxan jarri genituen etxetik lana egin ahal izateko.
Ikasturte honetan, eskolan eta modu presentzialean, korreoen erabilera, drive, classroom e.a landuko dira.
Irakasleon formazioa ere antolatuko da, zuzeneko formazioa eta online ikastaro bidez.
Sare hezkuntza
Ikasturte honetan sartu berriak gara proiektu honetan. Honi esker jardunaldi erdi bat gehiago lortu dugu eskolan proiektu hau aurrera eramateko eta 5000 €-ko dirulaguntza, gailu teknologikoak eta ikas-lizentziak erosteko.
Haur hezkuntzarako pantaila interaktibo eta tablet batzuk erosi dira. Honekin batera “Irakurketa digitala” lantzeko ENCODIGO aplikazioaren formazioa jasoko dute HH, LH 1.zikloa eta Laguntza taldeko irakasleek Eduardo Herreraren eskutik.
Bigarren ziklorako Santillanako lizentziak erosi dira etxerako lanak bideratzeko (euskara eta gaztelanian).
Proiektu honetan egoteagatik ere, ikasle bekadunentzat, gailu teknologikoak erosteko beken deialdian parte har dezakegu ere. Ikasturte honetan 2. Zikloko ikasleentzat 48 chromebook erosteko dirulaguntza zuzendaritzatik bideratuko da.
Bestalde, eskolak IKT maila erdia lortzeko konpromezua hartu da ere.
Eskolako Agenda 2030
Trantsizio urtea igarotzen ari gara eta, Eskolako Agenda 21 zena, Eskolako Agenda 2030 bihurtu da, Nazio Batuetako Erakundeak adostutako Garapen Iraunkorreko 17 Helburuetan oinarrituta, GIH. Helburu hauek nagusiki mundu mailan pobrezia desagerrarazi, planeta babestu eta pertsona guztiei oparotasuna bermatzeko sortu dira.
Aurten iaz ezagutzen hasitako 15.helburuarekin jarraituko dugu: LEHORREKO EKOSISTEMETAKO BIZIA. Aurtengoan gai berria dugu eskuartean : Zelaiak, larreak eta landare itsutasuna.
Zelaiak eta larreak biodibertsitatez beteriko ekosistemak izateaz gain, belarra, Euskal Herriko baserrietan dagoen altxor preziatu dugu. Horretaz gain, zientzialari ugairek dioten bezala, landareekiko itsu bihurtzen ari gara, belaunaldiz belaunaldi dugun ezagupena galtzen ari garelako.
Ikasturtean zehar, ikasleekin batera, hausnartzeko aukera paregabea izango dugu. Burutuko diren ekintzen berri izango dira, bi diagnosiko ekimenak aurrera eramango dira. Bata eskola mailan eta bestea herri mailan.
Hauek egin ondoren, hobekuntzarako proposamenak eta konpromisuak ikasleek, ESKOLEN ARTEKO FOROra (kaleko diagnostikoa) eta ESKOLAKO INGURUMEN BATZORDEra (eskolako diagnostikoa) eramango dituzte.
Bukatzeko, hartutako erabakiak eta adostuko dena herriko Eskolako Agenda 2030eko foroan azalduko dira.
Partekatzen ikasi
“Hezkuntza-Lidergoa eta ikastetxeen hobekuntzan duen eragina”.
Ondarreta ikastetxean azken urte hauetan, erretiroak direla eta, zuzendaritzan ematen ari diren aldaketagatik, esperientzia hau zuzendaritza taldearen lidergoa finkatzeko oso egokia iruditzen zaigu.
2018-2019 ikasturtean ikasketa burua jubilatu zen eta ikasturte honen amaieran idazkaria.
Lidergo sendoa oso garrantzitsua da hobekuntzak lortzeko, hezkuntza hobetzeko gako bat da.
- Zuzendaritza taldea eskolaren beharretara egokitu behar da, kudeaketa pedagogikoa lehenetsiz eta lidergo pedagogikoa indartuz.
- Prozesu parte-hartzaileak bultzatu behar ditu, ikastetxeko pertsonen gaitasunak aintzat hartuta.
- Zuzendaritza epe baterako egonkorra izan behar da, eta hori lortzen ez denean (gure egoera dela) tresnak izan behar ditu behar duen kohesioa lehenbailehen lortzeko.
Hurrengo ikasturtean zuzendari taldearen kohesioa landu behar dugu, talde lana eraginkorra izan dadin eta esperientzia handia duten ikastetxe hauek ematen diguten aukera aprobetxatu nahi dugu.
Ongi etorri eskolara!
Proiektuaren helburua kultura aniztasuna lantzea da, kulturarteko ikuspegitik eta ikastetxeetako irakasleen, familien eta ikasleen parte hartzearen bidez. Andoaingo Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako hiru ikastetxeekin batera, Gipuzkoako beste 14 ikastetxeetan aurrera eramaten da.
Proiektuak lan ildo deberdinak ditu, hala nola, ikerketa, sentsibilizazioa, formakuntza eta esku-hartzea ikasgelan eta familiekin.
1. FAMILIA LAGUNA PROGRAMA
Familiak protagonista dituen esku-hartze programa bat da, eta beste herrialde batzuetatik etorri berri diren familien harrera, kulturarteko harremanak eta euskarara hurbiltzea ditu helburu. Horretarako, beste herrialde batzuetatik etorri berriak diren familiak adin bereko seme-alabak dituzte bertako familiekin harremanetan jarri eta elkartzen ditu.
Bideoa: https://www.youtube.com/watch?v=fhlIoS2QNck&t=1s
2. ANDOAINGO KULTURARTEKO TALDE ERAGILEA
Talde hau Andoaingo lau eskoletako zuzendaritzek, gurasoek, Guraso Elkarteek, hainbat elkarte eta erakundeek, udal ordezkariak eta proiektuko kulturarteko bitartekariak osatzen dute. Hilean behin biltzen da, Andoainen kulturartekotasuna lantzeko aurrera eramango diren ekintza desberdinak koordinatzeko eta kultura aniztasunaren inguruan hausnartzeko.
3. SU-ARTEAN, GURE-ARTEAN
“SU-ARTEAN, GURE-ARTEAN” ekimenak, Andoaingo jatorri ezberdinetako bizilagunak biltzen ditu hilean behin. Ekimen honen helburua, jatorri ezberdinetako herritarrak elkar ezagutzea, beste herrialde batetik etorri berri diren familiei elkarte gastronomikoak ezagutzera ematea, udalerriko bizitzan eta kultura gastronomikoan honakoen parte hartzea sustatzea, eta hainbat jatorritako ezagutzekin aberasteko gune bat sortzea da.
Bideoa: https://www.youtube.com/watch?v=J7NpMjt2frw
PARTE HARTU!
Ongi Etorri Eskolara proiektuaren balioetako bat, eskoletako familien inplikazioa da, kulturarteko harreman horiek ahalbidetzeko, arrazismoaren aurkako pedagogia lantzeko eta euskara eskola-komunitateko familia guztietara hurbiltzeko lanean jarraitzeko. Horretarako, hainbat modutan parte har dezakezue proiektuan:
– Famlia Laguna gisa: har ezazu parte bolondres euskaldun edo bertako gisa, beste herrialde batzuetatik eskolara iritsi berri diren eta haurrak zure seme-alaben ikasgela berean dituzten familiei laguntzeko. Egokitze-prozesuan lagundu eta elkar ezagutza ahalbidetzeko. Parte hartu edo informazio gehiago nahi izanez gero, ondorengo galdetegia bete eta zurekin harremanetan jarriko gara. https://forms.gle/9kWLzCqtzYkzsFX67
– Kulturarteko Talde Eragileko kide bezala: zure iritzia emanez, taldean hausnartuz eta kulturarteko jardueren antolaketan parte hartuz udalerrian, Andoain inklusibo baterantz abiatzeko.
– Ekintza puntualetan parte hartuz: Su-artea Gure-artean ekimenean, Kulturarteko libururuaren egunean, martxoak 21arekin loturik egiten diren ekintza desberdinetan, etab.
FAMILIENTZAKO BALIABIDEEN GIDAK
Jarraian duzuen estekan, Elkarrekin Kooperatibatik egindako “Familientzako baliabideen gidak” topa ditzakezue. Euskara, gaztelaniaz, ingelesez, arabieraz, ukranieraz eta errumanieraz daude.
Erabili eta partekatu.
Auzoko familientzako baliabide gidak | ongietorrieskolara
Proiektua sare sozial hauetan jarraitu dezakezue:
– Instagram: oeskolara
– Twitter: OEskolara
– Facebook: Ongietorri Eskolara
Emantik
Andoaingo udalak bultzatu duen proiektua da. Proiektu honen helburua Andoaingo neska-mutilen ongizate emozionala bilatzea da.
Ikasturte honetan proiektua 3. Ziklora zabaldu da, beraz aurten, 2. eta 3. Zikloko ikasleek hartuko dute parte.
Proiektu hau aurrera eramateko, emozioen identifikaziorako (amorrua, tristura, beldurra…) aplikazio bat erabiliko dugu (tablet) eta emaitzen azterketarako, psikologo talde bat egongo da, irakasleei laguntzeko eta aholkatzeko.
Gautena: gela egonkorra
Gautenak gela egonkor bat ireki zuen 2017-2018 ikasturtean. Gela honen helburua sozializazioa izanik, ikasle hauek gure ekintza osagarri guztietan parte hartzen dute. Honetaz gain, badugu ikasle bat eskolaratze partekatua duena.